دانلود روش تحقیق و پایان نامه
برای راهنمای بیشتر و مشاهده فهرست کلی مطالب بر روی لیست همه فایلها کلیک کنید.
تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

بررسی رابطه بین سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

دسته بندی : روش تحقیق 3

تعداد صفحات : 50 صفحه

مقدمه

واکنش دانش آموزان در برابر مدرسه و فعالیتهای کلاسی متفاوت است. این واکنش در برخی با اشتیاق، در برخی با اکراه و در برخی با امتناع همراه است. از لحاظ مقدار  انرژی که دانش آموزان بکار می‌گیرند، زمینه ای که می‌خواهند کار کنند ویاتداوم در زمینه یا کار مورد نظر بین آنها تفاوت وجود دارد.این تفاوتها به مفهوم انگیزش ارتباط دارد. بنابراین در نظر گرفتن انگیزش در برانگیختن، جهت دادن وتداوم بخشیدن رفتار دانش آموز در فرآیند آموزش و پرورش از اهمیت خاص برخوردار است.اما چه سازه‌هایی در این فرآیند موثرند؟

مطمئناً عوامل زیادی در این زمینه نقش دارد. از جمله این عوامل اسناد می باشد. اسناد به معنی نسبت دادن رفتار خود یا رفتار دیگری به علل مختلف می باشد. نظریه های اسناد نیز بر همین اساس به توضیح و تبیین علل رفتار می پردازند. در حوزه آموزشگاهی، دانش آموزان موفقیت ها و شکست های خود را به عنوان یک پی آمد تحصیلی تفسیر می کنند و جویای علت آن هستند. عمده ترین عواملی که توسط دانش‌آموزان بکار می روند عبارتنداز: توانایی، کوشش، شانس و دشواری تکلیف، همچنین بررسیها نشان می دهد که دانش آموزان ممکن است عوامل نسبت داده شده به عملکرد خود را درونی یا بیرونی، پایدار یا ناپایدار وکلی یا اختصاصی بدانند. در راستای همین تحقیقات آنها علاقمند شده اند که بدانند آیا جنسیت نیز در این موضوع دخالت دارد یا خیر؟

برخی روش اسنادی دختران و پسران را متفاوت می دانند و علت این تفاوتها را ناشی از فرهنگ می دانند. پژوهش حاضر اسناد را به عنوان یکی از عوامل مهم انگیزش در دو جنس دختر و پسر و پیشرفت تحصیلی را به عنوان موضوعی که متأثر از روش اسناد دانش آموزان می باشد، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت وضرورت پژوهش

سوالات پژوهش

متغیرهای پژوهش

تعاریف مفهومی

ابعاد اسناد

فصل دوم: مبانی نظری

نظریه های اسنادی

نظریه جونزودیویس

نظریه سلیگمن

نظریه واینر

سوگیریهای اسناد

اسنادهای اصلی

ابعاد اسناد

بعد منبع یا مرکز کنترل

اسناد و جنسیت

اسناد و پیشرفت تحصیلی

فصل سوم: روش تحقیق

روش تحقیق

جامعه تحقیق و روش نمونه گیری

ابزار تحقیق

نمره گذاری پرسشنامه

اعتبار و پایائی پرسشنامه سبک اسنادی

روش آماری

بحث و نتیجه گیری

محدودیتهای تحقیق

پیشنهادات

فهرست منابع

بررسی رابطه بین سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
خرید و دانلود | 45,000 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
محصولات مرتبط